ben jij een technoloog in wording?

Bèta Challenge (mavo)

Wil je meer leren over technologie? Sinds dit jaar is het Ostrea Lyceum een officieel gecertificeerde Bèta Challenge school. In twee jaar leg je de basis voor jouw vervolgopleiding door te werken aan opdrachten die door bedrijven gegeven worden. Zo ontwerp je het ene moment een park voor de gemeente en ben je de volgende dag bezig met het bedenken van een technische oplossing voor een fabriek.

Natuur, Leven en Technologie (havo en vwo)

Natuur, Leven en Technologie is een uitdagend, spannend en actueel vak waarin je écht kunt toepassen wat je geleerd hebt, met vakken als biologie, natuur- en scheikunde, wiskunde en aardrijkskunde.

Olympiades (havo en vwo)

Tijdens een olympiade kun je jouw talent showen. Je neemt het op tegen leerlingen van andere scholen en gaat aan de slag met biologische, wiskundige of scheikundige vraagstukken.

Dienstverlening en Producten (bb/kb)

Op de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg volg je in jaar 3 en 4 het beroepsgerichte programma Dienstverlening en Producten (D&P); een breed oriënterend programma waarin je kennismaakt met allerlei beroepen en sectoren.