ONTWikkel je eigen educatieve spel

Locatie Zuid

Als jij een creatieve denker bent die het niet alleen hartstikke leuk vindt om mee te doen aan allerlei digitale spelletjes, bordspellen en ‘levende spellen’, maar die ook de fantasie heeft om saaie schooltheorie om te kunnen zetten in uitdagende, aansprekende spellen, dan kun je niet anders dan je voor deze module aan te melden!

In deze module ga je allerlei bekende en minder bekende spellen spelen én zogenaamde ‘educatieve spellen’ ontwikkelen. Dat wil zeggen dat je van een bepaald vak een hoofdstuk uit het boek pakt en dat jij, samen met andere leerlingen, de stof uit dit hoofdstuk om gaat zetten in een spel. Dat spel kan digitaal gespeeld worden, of je kiest voor een bordspel, maar wellicht vind je het juist heel leuk om een spel te ontwikkelen dat buiten op het schoolplein gespeeld kan worden. Hoe het spel er uit gaat zien, welke regels er zijn, hoe de winnaar wordt bepaald en noem maar op, mag je samen met medeleerlingen bepalen, als je er maar voor zorgt dat de stof uit het boek van een gekozen vak spelenderwijs door de spelers geleerd wordt. Aan het einde van de module zijn er dus meerdere spellen die door de leerlingen van onze school gespeeld kunnen worden.